Töölönlahti & Töölö - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ivana Zadelhoff - WaarBenJij.nu Töölönlahti & Töölö - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ivana Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Töölönlahti & Töölö

Blijf op de hoogte en volg Ivana

23 Januari 2015 | Finland, Helsinki

Inmiddels is het alweer een aantal dagen geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Ook is het alweer bijna een week geleden dat ik samen met Jana dit deel van Helsinki heb bezocht. Inmiddels heb ik het erg druk voor school, wat ik ook wel weer fijn vind, want zo gaan de dagen vrij snel voorbij.

Vrijdag 16-1

Dit is de dag dat Jana en ik samen een middag je zijn wezen shoppen. Er zijn hier genoeg winkels, maar vooral grote winkelcentra. Forum en Stockmann zijn hier 2 voorbeelden van. En die zijn echt groot! We hebben tijdens het shoppen ook even een pauze genomen en hebben toen wat gedronken in een restaurant/bar. Het zag er erg gezellig uit en was niet erg duur. Wat wel even wennen was is dat je hier zelf je drinken aan de bar haalt. Er komt dus niet iemand bij je langs om te vragen wat je wilt drinken. Of dit in elke bar/restaurant is weet ik niet, maar waar wij waren wel.

Zaterdag 17-1

Op deze koude dag zijn wij naar een iets wat onbekend deel van Helsinki geweest. Het zag er niet erg koud uit en het was tenslotte boven de 0 graden, maar door de wind voelde het erg koud aan. We zijn onze wandeling begonnen vanaf het Centraal Station. Vanaf hier zijn we als eerste naar de Finlandia Hall gelopen. Dit is een groot conference en evenementen centrum. Helaas is het op zaterdag gesloten, dus moeten we nog een keer terug. Ook kwam we langs het National Museum of Finland. Dit museum kan op vrijdag gratis bezocht worden, dus ook hiervoor hebben wij besloten om op een vrijdag terug te komen( waarom betalen als het ook gratis kan). Vanaf daar zijn we door een park gelopen. Met de kleine sneeuwlaag die er lag zag het er echt prachtig oud. Via het park zijn we naar het Opera gebouw gelopen wat erg groot is. Daarna zijn we onze weg vervolgt naar de Wintergarden. Hier hebben wij even genoten van het groen, wat er op het moment niet veel is in Finland. Na de Wintergarden zijn we naar het Olympisch Stadion gegaan. Dit stadion is gebouwd voor de Olympische Spelen in 1952. Het is dus een oud gebouw, maar het zag er nog erg goed uit. We hebben de 72 meter hoge toren beklommen( met lift, met de trap was niet toegestaan). Vanaf deze hoogte hadden we een mooi uitzicht over Helsinki. Daarna hebben we ook nog het sportmuseum bezocht.
Toen we dit allemaal hadden bezocht was het inmiddels alweer middag. Dit was het eerste deel van onze tocht.Daarna zijn we door gegaan naar Töölö. Hier hebben we het Sibelius Monument bezocht. Het is een monument dat bestaat uit allemaal buizen. In sommige buizen zitten gaten. Je zou geluid moeten kunnen maken, maar dit is ons niet echt gelukt. Ook hebben we hier de Temppeliaukio Church bezocht. Dit is een kerk in rotsen. Het is niet een grote kerk, maar ik vond het wel erg bijzonder en mooi om te zien. Na deze twee dingen bezocht te hebben zijn we terug gegaan naar het centraal station. We hebben deze wandeling langs het water gemaakt, wat hier echt prachtig is met een laag ijs en sneeuw. Tijdens de wandeling kwamen we een klein, schattig rood huisje tegen. Blijkt het gewoon een Café te zijn. Als het beter weer is wil ik er nog wel een keer naar toe terug.

Aan het eind van de dag zijn we nog wat informatie gaan in winnen over de boottocht naar Tallinn en toen zijn we heerlijk naar huis gegaan.

Vanavond(23-1) heb ik samen met mijn huisgenootje Marta en Jana een aantal leuke uitstapjes geboekt. zo gaan we volgende week naar Tallinn, in maart naar Oulu en Rovaniemi(de stad waar de kerstman woont) en ga ik samen met Marta begin april naar Riga.

Voor morgen staan het gebied rond op het Centraal Station en Kamppi op het programma en zondag gaan we naar de IKEA. We hebben namelijk nog wel wat spullen nodig voor de aankomende 4 maanden. Zo hebben we niet eens echt fatsoenlijke glazen en dat is toch wel fijn. En aangezien alles hier duur is gaan we naar IKEA. Kan ik ook lekker Zweedse balletjes met friet eten. (ja ik mis friet)

Ik ga proberen nu wat eerder na het weekend weer een blog te plaatsen, maar ik beloof niks!

Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Ivana

Hier kunnen jullie mij volgen. Jullie kunnen hier lezen wat ik allemaal doe en meemaak.

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 3421

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Helsinki!

Landen bezocht: