Update van de laatste 3 weken - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ivana Zadelhoff - WaarBenJij.nu Update van de laatste 3 weken - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ivana Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Update van de laatste 3 weken

Blijf op de hoogte en volg Ivana

01 Maart 2015 | Finland, Helsinki

Halloooo!!

In middels ben ik bijna 2 maanden in Helsinki en is mijn laatste verslag alweer 3 weken geleden. Ik heb de afgelopen weken drukke, maar leuke weekenden gehad en een aantal verslagen voor school moeten maken. Het eind van de eerste periode is namelijk inzicht en dat betekend dus het afronden en inleveren van verslagen en 2 examens.
Hier gaat het een beetje anders dan in Nederland. Wij hebben in Nederland van elk vak aan het eind van het semester een tentamen, maar dat is hier dus niet zo. Hier is het vooral verslagen maken, die voldoende afronden en je hebt het vak gehaald. Ik heb van de 5 vakken die ik volg, voor maar 2 vakken een examen.
Ohja.....mijn eerste 10 is ook al binnen!:)

Dat was een korte update over school, nu over wat ik naast school heb gedaan de afgelopen 3 weken.

Op zaterdag 7 februari ben ik met Jana naar Soumenlinna geweest. Dit is een eiland dat nog bij Helsinki hoort. Het is een mooi eiland met een mooie natuur. Je kunt er leuk wandelen en aantal dingen bezichtigen. Helaas waren de meeste dingen dicht, omdat het winter is. Jana en ik heb het hele eiland rond gewandeld en ondanks dat bijna alles gesloten was toch prima vermaakt. Het was wel erg koud, omdat we natuurlijk dichtbij het water waren en er veel wind was.
Het weekend daarna, het weekend van 13 - 15 februari is mijn lieve vriendinnetje Marlotte op bezoek geweest!!! We hebben de belangrijkste dingen van Helsinki bezocht, veel gekletst en zijn heerlijk uiteten geweest. Het was echt een top weekendje!
Vorige week zaterdag, 21 februari, ben ik met Jana, haar vader en haar zusje Luna naar de Helsinki Zoo geweest. Het leuke aan de dierentuin was dat ze er andere dieren hebben dan in de dierentuin in Nederland. Je vindt hier meer de dieren die in het Noorden leven. Dus giraffen en olifanten kom je hier niet tegen. En natuurlijk was het ook die dag weer koud, maar dat komt omdat de dierentuin op een eiland ligt en we dus weer bij water waren en het regende, maar dat heeft de pret niet mogen drukken.
Gisteren zijn Jana en ik naar Seurasaari geweest. Dit is een eilandje waar de oude Finse cultuur nog is terug te vinden. Het eiland heeft een mooie bosrijke omgeving. Om deze reden gaan veel mensen hier een middag wandelen. In de zomer is het een openlucht museum dat gratis te bezoeken is, maar we konden de gebouwen nu wel zien er stonden overal bordjes met informatie bij. Ook hebben we veel eekhoorntjes gezien wat erg leuk was.

De sneeuw is hier inmiddels allemaal verdwenen en echt koud is het niet meer. Het is hier nu steeds rond de 3 graden op de dag en als er geen wind staat is dat best warm, warmer dan wanneer het in Nederland 3 graden is.

De afgelopen 2 weken hebben ik maar 2 dagen in de week school gehad, maar morgen mag ik dan eindelijk weer naar school!
En over 3 dagen komt eindelijk Matthias!!!!!!!

Tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Ivana

Hier kunnen jullie mij volgen. Jullie kunnen hier lezen wat ik allemaal doe en meemaak.

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 3429

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Helsinki!

Landen bezocht: