Long time ago!! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ivana Zadelhoff - WaarBenJij.nu Long time ago!! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ivana Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Long time ago!!

Blijf op de hoogte en volg Ivana

11 April 2015 | Finland, Helsinki

Inmiddels is het ruim 3 weken geleden dat ik weer iets van me heb laten horen.
In die 3 weken heb ik nog veel leuke dingen gedaan, waar ik jullie van op de hoogte zal brengen.

Het weekend van 20 tot en met 22 maart ben ik met Jana en Marta naar Oulu en Rovaniemi geweest. Dit zijn 2 steden die in Lapland liggen. Ze liggen in het zuiden van Lapland. We zijn op 20 maart 's nachts om 00:00 uur vertrokken met de bus naar Oulu dit was een rit van 8 uur. Daar aangekomen hebben we een aantal uur moeten wachten voordat we de trein konden pakken naar Rovaniemi. Toen we in Rovaniemi aankwamen hebben we een taxi genomen en zijn we gelijk naar Santa Claus Village geweest. Dit is tenslotte DE hotspot van Rovaniemi. Ik voelde me even weer een klein kind. Het was een geweldige ervaring. Dit moet iedereen in z'n leven een keer meegemaakt hebben. Na Santa Claus Village bezocht te hebben zijn we naar het centrum gegaan. We hebben hier wat rond gewandeld en zijn daarna lekker gaan. Om 21:30 hebben wij weer de trein terug genomen naar Oulu en hebben we daar heerlijk geslapen in een hotel. De volgende dag hebben we ons prima vermaakt in Oulu. Een nadeel het sneeuwde en was behoorlijk koud, dat waren we niet meer gewend. Dus we hebben veel binnen gezeten en koffie en thee gedronken, maar dat heeft de pret niet mogen drukken. Over een paar jaar ga ik terug naar Lapland en wil ik verschillende activiteiten gaan doen zoals een snowmobile tour.

Op zaterdag 28 maart ben ik met Jana en Nicolas(de vriend van Jana) naar Porvoo geweest. Een heel klein plaatsje, maar super leuk! We hebben ons hier prima vermaakt het was alleen erg jammer dat het de hele dag regende. We hebben toen ook voor het eerst echt in bossen kunnen wandelen waar vooral Jana erg blij mee was, want die wilde natuur zien in Finland.
Op de zondag had ik het afscheidsfeestje van Jana, want die zou mij 5 dagen later gaan verlaten. Op 3 april is zij samen met Nicolas het vliegtuig in gestapt terug naar België. Ik vond dit heel erg jammer en mis er dan ook echt wel. We waren elk weekend samen op stap. Maar ik ga een keer met Matthias naar België en zij komt met Nicolas naar Nederland, dus we zien elkaar snel weer!

Van 2 tot 4 april ben ik samen met Marta naar Riga geweest. Een onwijs mooie en leuke stad. Veel mensen zeggen dat het op Tallinn lijkt, maar dan vind ik Riga toch echt wel een stuk mooier. Riga heeft een oud centrum en een nieuw centrum. Deze zijn van elkaar gescheiden door een rivier, maar door middel van een brug zijn beide delen makkelijk te bereiken en met elkaar te combineren. Wat ik ook erg fijn vond is dat je er alles lopend kan doen en nog veel beter het is er heerlijk Goedkoop. En dan bedoel ik ook echt goedkoop. Ik heb die dagen dan ook heerlijk gegeten en alles gegeten wat ik hier in Helsinki niet kan eten. Terwijl ik daar liep dacht ik, ik zit in de verkeerd stad ik had hier moeten zijn. Het enige wat een beetje tegenviel tijdens die trip was het appartement, maar ook dat heb ik overleeft. Ik ga zeker nog een terug naar Riga, maar dan boek ik wel een hotel!

Op school gaat het ook allemaal prima, dat is tenslotte de reden dat ik hier zit. Nog een week of 6 te gaan en dan zit ook de tweede periode erop.
Inmiddels is het nog maar 7 weken en ben ik weer thuis. Donderdag komen mijn ouders waar ik erg naar uitkijk! Nu kan ik gezellig met hun volgende week zaterdag mijn verjaardag vieren.

Er staat nog een uitstapje op de agenda en dat is samen met mijn ouders naar Tampere.

Ik zal over een tijdje wel weer eens iets van me laten horen.

Tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Ivana

Hier kunnen jullie mij volgen. Jullie kunnen hier lezen wat ik allemaal doe en meemaak.

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 920
Totaal aantal bezoekers 3415

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Helsinki!

Landen bezocht: