Halverwege - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ivana Zadelhoff - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ivana Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Halverwege

Blijf op de hoogte en volg Ivana

19 Maart 2015 | Finland, Helsinki

Halloooo!!!

Hier weer een berichtje vanuit Helsinki,

Inmiddels ben ik bijna op de helft van mijn verblijf hier. De tweede periode van school is deze week begonnen. Mijn eerste studiepunten zijn binnen, dus dat gaat allemaal goed!

Inmiddels is het alweer 1,5 week geleden dat Matthias weer naar huis ging. Hij is hier van 4 - 9 maart geweest. We hebben het samen super gehad en genoten van de tijd die we samen hadden. Nu komen over 4 Weken mijn ouders en wat kijk ik daar naar uit!! Eindelijk weer een knuffel van mijn paps en mams.

Ik ben zaterdag 14 maart met Jana naar Turku geweest. Dit is een stad die in het zuidwesten van Finland ligt. Met de bus ben je er binnen 2 uur. Ik vond het een erg leuke stad!
We hebben de kathedraal bezocht, die echt reusachtig is. Vanaf daar zijn we gaan lopen naar het Kasteel dat aan het einde van Turku ligt. We hebben er uiteindelijk 2 uur overgedaan. Maar het was de moeite waard! Nadat we het kasteel hadden bezocht was het alweer bijna tijd om terug te keren naar de bus, maar eerst hebben we nog wat gegeten. Om 19:00 uur vertrok de bus en om 21:00 uur waren we weer terug in Helsinki.

En in heb nog een paar leuke uitstapjes in het vooruitzicht. Morgen nacht vertrek ik samen met Jana en Marta naar Lapland, zaterdag 28 maar ga ik met Jana en Nicolas naar Porvoo en van 2-4 april ga ik met Marta naar Riga.

Ik zal na het bezoek aan Lapland weer een berichtje schrijven over hoe het daar was!